Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAULIA Bug Reports

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TAULIA BAG REPORTS
    #1. "Actions" butten is missing in the row #11
    ("Кнопка "Действия" отсутствует в строке №11)
    #2. 32 pages is not enough to accomodate 422 search results
    (32 страниц недостаточно для размещения 422 результатов поиска)
    #3. Search results should display 10 rows (as per "Results per page" listbox), not 11
    (Результаты поиска должны отображать 10 строк (в соответствии со списком "Результаты на странице"), а не 11)
    #4. Replace "Showing 422 invoices" with "Showing 1-10 of 422 invoices"
    (Заменить "Отображение 422 счетов-фактур" на "Отображение 1-10 из 422 счетов-фактур")
    #5. "Type" column is redundant (избыточный) since all the search results are of same type (invoice)
    (Столбец "Тип" является избыточным, поскольку все результаты поиска имеют один и тот же тип (счет-фактура))
    #6. Sorting order violation in "Amount" column: "$22,409.37" should go below "$22,376.00", not above
    (Нарушение порядка сортировки в столбце "Сумма": "$22 409,37" должно быть ниже "$22 376,00", а не выше)
    #7. "Amount" column: inconsistency between the actual sorting order (ascending) and the direction given
    by the arrow next to the column title
    (Столбец "Сумма": несоответствие между фактическим порядком сортировки (по возрастанию) и направлением, указанным
    стрелкой рядом с заголовком столбца)
    #8. Leftmost column title: replace "Invoce #" with "Invoice #"
    (Заголовок крайнего левого столбца: заменить "Счет-факура #" на "Счет-фактура #")
    #9. Misspelled word in first row/"Status" column
    (Слово с ошибкой в первой строке/столбце "Статус")
    #10. Enumeration search resoults of pages: link to page "5" is missing
    (Нумерация результатов поиска страниц: ссылка на страницу "5" отсутствует)
    #11. "Search my invoices": provide all the label with the colon character at the end
    ("Поиск по моим счетам": укажите все метки с символом двоеточия в конце.)
    Last edited by Rizvan M. Bairamukov; 04-03-2022, 04:32 AM.

    Comment


    • ОТЧЕТЫ ОБ ОШИБКАХ для Taulia.
      #1 Заголовок "Срок сдачи" и "№ Заказа" нужно поменять местами.
      #2 Дата счета выставлена с " 6/5/2011" по "9/30/2011" даты с октябрём лишние
      #3 В четвертой колонке "Due Date"много повторов с номерами 40988 и 30998
      #4







      Comment


      • 1. in search table: in 7th & 8th rows there is inconsistency (22409,37 more than 22376,00)
        2. in search table: button "Actions" is missing in 11th row
        3. in search table: title of "Invoce #" column has mistake (expected Invoice)
        4. in search table: mistake in 1st row of "Status"column (instead of "Rejcted" expected "Rejected")
        5. in search table: title of "Due Date" column has not date format
        6. in search table: title of "PO #" column has date format, maybe confused with "Due Date" column
        7. in search table: "Amount" column has not right alignment
        8. there is no link to 5th page under the Search table
        9. in search tablt there are 11 rows that conflicts of "Results per page" label (=10)
        10. under the Search table number of pages = 32 is less 422 invoices / 10 than "Results per page" (or even 11)
        11. in search table: "Showing 422 invoices" will be more correctly if "Showing 1-10 of 422 invoices"
        12. inconsistency in "Search my invoices" - not all titles of labels have a colon at the end
        13. label "Invoice date" has "to", but has not "from"
        14. label "From amount:" will be more correctly if "Amount:" and then add "from" ("to" have already)
        15. in search table: "Amount" column all results have ascending order that conflicts of filter (= descending order)
        16. date format in label "Invoice date" is difference from date format in "Inv. Date" column & "PO #" column ("PO #" & "Due Date" columns are mixed)

        Comment


        • 1.Не указана валюта денежных средств в строке "From amount:"
          2.В столбцах "Due Date',"Inv. Date","Amount", "PO #" нет выравнивание по центру
          3.Порядок расположение таблиц в пойске отличаеться от колонки "Search my invoices"'
          4.В седьмой строке таблицы, по параметру даты "1-Oct-2011", находится вне заданного поиска: "6/5/2011 to 9/30/2011"
          5.Некорректный формат даты в поле "Due date"
          6.В столбцах “Inv. Date” и “PO #” в формате даты месяц прописан буквами, в элементе “Invoice date” указан числовым значением.
          7.В столбце "Due Date" значения "100444" и "101302" имеют 6 цифр, а все остальные операции 5 цифр.

          Comment


          • 1. "Search my invoices" в поле "Invoice date" сортировка даты указывается в цифрах(6/5/2011), критерий отбора месяц/число/год(6/5/2011)
            2. в 3 столбце "Inv.Date" сортировка по дате осуществляется в цифрах и буквах (29-Aug-2011) , критерий отбора число-месяц-год (29-Aug-2011)
            Вышеуказанные различия ( пункт 1 и пункт 2) в датах может привести к некорректному отбору данных, предлагаю рассмотреть вопрос об отображении даты в цифрах или в цифрах и буквах в пункт 1 и пункт 2, т.е. в единых параметрах для обоих пунктов.
            3. в 4 столбце "Due Date" дата отображается в "текстовом" формате (30988,100444,40988,...),предлагаю рассмотреть вопрос о смене формата с "текстового" на формат "дата"
            4. в 6 столбце "Amount" в написании сумм одновременно используется "." и "," (899.45 ; 8,834.25), предлагаю рассмотреть вопрос об использовании в написании суммы только "." или только ","
            5.в 6 столбце "Amount" в написании валюты одновременно используется международное обозначение $(символ), полное наименование валюты "долларов США" и сокращенное наименование валюты "долл." (это видно когда переводишь страницу на русский язык)
            6. в 9 столбце "Уплата" данные "2011-1248" указанные в колонке, непонятно по какому критерию осуществляется отбор данных



            Comment


            • #12. Invoice date from 6/5/2011 to 9/30/2011. Search results contain date later than 9/30/2011 (row 7)
              #13. "Amount" column: align right
              #14. Replace "Showing 422 invoices" with "Showing 1-10 0f 422 invoices for Custumer <Custumer Name>"
              #15. Colums order on search results does not match order "Search my invoices"
              #16. Swap column headers "Due Date" with "PO #"
              #17. Replace "Invoce #" with "Invoice number"
              #18. Replace "PO #" with "Purchase order"
              #19. Replace "Inv. Date" with "Invoice date"
              #20. Row 4, column "Status": replace tooltip "Approved" with "Paid"
              #21. "Search my invoices": replace "From amount:" with "Amount: from"
              #22. "Search my invoices": replace "Invoice date" with "Invoice date: from"
              #23. Pagination: the distance between 1 and 2 is greater than between the other page numbers
              #24. Pagination: replace ".." with "..."
              #25. Align table column headings to the center
              #26. Remove the distance to the right of the button "Actions"
              #27. Make the date format the same in the "Search my invoices" and search results

              Comment


              • ТЕСТ ПО ТЕМЕ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ№ 3 ОПИСАНИЕ ОШИБОК- СТРУКТУРА, ОСНОВНЫЕ ПРАВИЛА 2018Г

                Bug Tracking and Bug Reporting.

                1.What fields tester fills out in a Bug Reports?
                *Severity
                *Short description(title)
                *Priority
                *Status

                2.How do you write a bug report?
                *Immediately upon identifying the problem and making sure it is reproducible
                *Follow the rule of WWW
                *Use technical terms, not "people off the street" language

                3.What is the single most important field of a bug report from?
                *Severity

                4.Wat are the most importabd fields of a bug report by the Tester?
                *Severity
                *Priorite
                *Steps to reproduce

                5.Describe the bug*s life cycle?
                *Bug found
                *Bug reprodused
                *Bug reported
                *Bug assigned
                *Bug fixed
                *Bug verified fixed
                *Bug report closed

                6.How can a tester of sure that bug was fixed?
                *Make sure the status of the bug report is "Fixed"
                *Repeat the Steps of Reproduce in the bug report

                7.Who can change severity in previously reported bugs?
                *QA Manager
                *Developer

                8.On whow depends quality of the computer software?
                *Сostomers
                *Software developmentbmethhodology
                *Tester
                *Developers

                9.How many errors can tester submit on one Problem Report?
                *No limitations

                10.What is the main purpose of finding bugs?
                *To make sure the most severe problems are not present in released software
                *To improve the development methodology, so we have less bugs in a future


                Comment


                • Bug report Taulia #1
                  1. Нет возможности перейти на домашнюю страницу, кликнув на логотип
                  2. lable "Invoice date" нет возможности поменять даты
                  3. lable "Invoice date" формат даты ? 6/5/11 или 5/6/2011; 9/30/2011 или 30/9/2011
                  4. lable "Invoice date" для корректного заплнения строки удобнее установить календарь для выбора дат
                  3. Row 7 "Inv. Date" column дата не соотвествует заявленному отбору 06/05/2011-09/30/2011: "1-Oct-2011"
                  4. "Due Date", "Inv. Date", "PO #"columns форматирование удобнее для пользователя по правому краю
                  5. "Due Date" column предполагается формат даты
                  6. "Invoce #", "Inv. Date", "Due Date", "PO #" columns не хватет стрелочек,
                  регулируеюших порядок расположения Descending order/Ascending order
                  7. "PO #" column должна содержать номера, а не даты
                  8. "Payment" column неверный формат даты
                  9. Не хватает кнопки "сбросить парараметры отбора"
                  10. "Your Customer" следует изменить на "My Customer"

                  Comment


                  • TAULIA. ОТЧЁТ ОБ ОШИБКАХ.

                    1)В разделе "Search my invoices", после каждого из лейблов, должен стоять знак ":"
                    2)В разделе "Search my invoices", непонятный значок бинокля, напротив строки с лейблом "Purchase order"
                    3)Раздел "Showing 422 invoices".Изменить "Showing 422 invoices", на "Showing 1-10 0f 422 invoices"
                    4)нумерация страниц не по порядку. Есть пропуски страниц.
                    5)Окончательное количество страниц, не может быть кратно 32, если на странице 1-10 из 422 invoices.
                    6)При увеличение страницы сайта, логотип компании расплывается.
                    7)Кнопка "Actions" отсутствует в последней (11ой) строке.
                    8)Убрать 11 строку из списка. По условию 10 на одной странице.
                    9)Раздел "Showing 422 invoices". Название столбца "Invoce #" изменить на "Invoice #"
                    10) Столбец "Type" не нужен. На странице показываются только Invoice.
                    11)Столбец "Amount" выровнять по знаку ".", не по левому краю.
                    12)Из строк столбца "Amount", убрать знак "$" перед суммой.
                    13)Название столбца "Amount", изменить на "Amount in $"
                    14)Столбец "Amount" идет не по ранжиру. Не соответствует направлению стрелки.
                    15)При наведении на значок дискеты выходить надпись "скачать". Заменить на "сохранить"
                    16) Раздел "Search my invoices".В лейбле "Invoice date" выставлены даты "6/5/2011" по "9/30/2011". А в столбце "Inv. Date", на 7 строке выдаёт уже за 1 октября.
                    17)3 строка также не соответствует критериям поиска.(ПО 30 СЕНТЯБРЯ)
                    18)10 строка также не соответствует критериям поиска.(ПО 30 СЕНТЯБРЯ)
                    19) название столбца "Due Date" изменить на "PO #"
                    20)название столбца "PO #" изменить на "Due Date"

                    Comment


                    • #1. "Search my invoices": Provide all the labels with coloms character at the end
                      #2. Replace "Purchase order" laber with "Purchase order (PO)"
                      #3. Add Binoculars button/symbol next to "Invoice number" line. Make it operational.
                      #4. Add "From" in "From amount" line (before number)
                      #5. Add "From" in Invoice date" line (before date)
                      #6. Change date to October month in "Invoice date" line since results show October too
                      #7. In "Invoice status" add "Rejected", "Paid", "In process", "Approved" options (as if right now
                      there is only "All" option is available.
                      #8. Replacce "Showing 422 invoices" with "Showing 1-10 of 422 invoices"
                      #9. Leftmost column title: replace "Invoce #" with "Invoice #"
                      #10. "Type" column is reduntant since all the search results are of same type (invoice)
                      #11. Third column title to the right: replace "Inv. Date" with "Invoice Date"
                      #12. Column titles "Due date" and "PO #" must be swapped
                      #13. Column title "Amount" is not operational
                      #14. Inconsistency in date format: difference in "Search my invoices"--"Invoice date" label and
                      "Showing 422 invoices"--"Invoice date" column
                      #15. "Amount" column: inconsistency between the actual sorting order (ascending) and the direction given by the
                      arrow next to the column title
                      #16. Misspelled word in first row/"Status" column
                      #17. Line #4: in "Status" column pop-up in "Paid" must be changed from "Approved" to "Paid"
                      #18. Search results should display 10 rows (as per "Results per page" listbox), not 11
                      #19. Add "Go to page #" button below "Showing 422 invoices" table
                      #20. "Actions" button is missing in row #11
                      #21. Enumeration search result of pages: link to page "5" is missing
                      #22. 32 pages is not enough to acoomodate 422 search results
                      #23. Absolutely all columns must be alligned to it`s titles
                      #24. Double check with Dev Manager - why some POs have the same number???

                      Comment


                      • ======Taulia: BUG REPORT======

                        From 1 to 11 done during the webinar.

                        #12. "Hide search parameters" is not active.
                        #13. "Binocular" icon doesn't have enter field menu.
                        #14. "Invoice Status" contains only "All" option.
                        #15. Misspelled word "Invoce" in the 1st Column Title.
                        #16. Column Titles "Due Date" and "PO #" should be swapped.
                        #17. Columns' Titles must be aligned to the left.
                        #18. "Payment" column format is not consistent to date format.
                        #19. Inconsistency in writing word "Purchase Order".
                        #20. "Invoice date" range must be change to meet search results.
                        #21. There is no Go to Page button below the table.
                        #22. Add Previous page and Next page in search page line.
                        #23. Inconsistency in digits quantity in "PO #". Most of them have 5 digits.
                        #24. Inconsistency in date format:
                        - " Search my invoices" - "Invoice date" format in digits: 6/5/2011.
                        - "Inv. Date" format in words: 29-Aug-2011
                        #25. Wrong word in pop up menu in the 4th row in "Status" column: "Approved" instead of "Paid".

                        Comment


                        • 1. "due date" and "PO#" columns are swapped.
                          2. "payment" column's format is incorrect.
                          3. can't change date in "invoice date" field
                          4. "Your customer" should be replaced with "My customers"

                          Comment


                          • 1. Алгоритм поиска предлагает подборку 10 счетов на странице. Фактический результат 11 счетов.
                            2. Знак препинания ":" должен применяться ко всем критериям поиска.
                            3. В "Inv. Date", "PO #" и "Invoice date" разный вид даты.
                            4. "Type"- лишняя графа. "Invoice" в главном меню предпологает поиск только Invoice.
                            5. Суммы в графе "Amount" расположенны не по возрастанию. 7 и 8 строку необходимо поменять.
                            6. В 11 стоке результата поиска отсутствует "Actions"
                            7. Заголовки столбцов не по центру таблицы.

                            Comment



                            • Bugs where found during the 2nd class:

                              #1. "Actions" button is missing in the row #11
                              #2. 32 pages is not enough to accomodate 422 search results
                              #3. Search results should display 10 rows (as per "Results per page" listbox), not 11
                              #4. Replace "Showing 422 invoices" with "Showing 1-10 0f 422 invoices"
                              #5. "Type" column is redundant (избыточный) since all the search results are of same type (invoice)
                              #6. Sorting order violation in "Amount" column: "$22,409.37" should go below "$22,376.00", not above
                              #7. "Amount" column: inconsistency between the actual sorting order (ascending) and the direction
                              given by the arrow next to the column title
                              #8. Leftmost column title: replace "Invoce #" with "Invoice #"
                              #9. Misspelled word in first row/"Status" column
                              #10 Enumeration search results of pages: link to page "5" is missing
                              #11 "Search my invoices": provide all the label with the colon character at the end

                              Bugs were found during homework:

                              #12. Swap the names of the collumns: "Due Date" and "PO#".
                              #13. "Inv.Date" includes irrelevant date ("Invoice date" set from 6/5/2011 to 9/30/2011) in the 7th row.
                              #14. "Column "Payment": provide all data with the colon character to indicate hours and minutes correct.
                              #15. "Column "Payment": displaying time in a 24-hour clock format is not suitable for U.S. civilian audiences.
                              #16. "Inv.Date" contains data with wronf format of the date. Accordint to result of label "invoice date" the correct date format has to be: mm.dd.yyyy.
                              #17. Row of search results of pages is missing the button "Next page".
                              #18. Row of search results of pages: it should be elipsis character instead of ".." between 10 and 32.
                              #19. Leftmost column title "Status": replace "Rejcted" with"Rejected".
                              #20. Column title "Payment" rename "Payment date" or "Payment time".
                              #21. 9th row (has buttoms "Actions") does no have a name.
                              #22. Column titels "PO#" and "Amound" are not aligned.
                              #23. There is an empty column in the right hand side - without data and titel.

                              My questions:

                              1) Does each Invoice number has to have its individual purchase number?
                              2) How many numbers should be in a syandart invoice#? 9? 10? maybe 8?
                              Last edited by Sergei23; 04-03-2022, 11:32 AM.

                              Comment


                              • TAULIA BUG REPORTS (eyes only)

                                #1. Replace "Purchase order" with "Purchase order number" in "Search my invoices" section.
                                #2. "Inv. Date" "Due Date" "PO#" "Amount" columns should have right border alignment
                                #3. "Due Date" column inconsistency: 5-digits numbers mixed with 6-digits numbers. All numbers should be 6-digits.
                                #4. "Due Date" column has repeating numbers "40988" and "30998" in it. Should it?
                                #5. Replace "Due Date" column title with "Purchase order number"
                                #6. Replace "PO #" column title with "Due Date"
                                #7. Replace "From amount:" label in "Search my invoices" section with "Amount from:" label.
                                #8. Replace "Invoice date" label in "Search my invoices" section with "Invoice date from:" label.
                                #9. Inconsistent date format in "Invoice date" text field of "Search my invoices" section and "Inv. Date" "PO #" columns of the table.
                                #10. Replace "Invoce #" column title with "Invoice number" for consistency.
                                #11. Add "Due Date" "Status" and "Payment" filds in "Search my invoices" section for filtering.
                                #12. Add "Customer" column in to table.
                                #13. "Actions" buttons have the same color as even rows fill color. Choose more distinctive color for the buttons.
                                #14. Column order should be the same as text field labels order in "Search my invoices" section for consistency.
                                #15. "Invoce #" "Inv. Date" "Due Date" "PO #" "Status" columns have no sorting icons (sorting function). Shouldn't they?
                                #16. Column titles alignment inconsistent with column data alignment.
                                #17. In7-th row of search results in "Inv. Date" column data stays out of search limits.
                                #18. Replace "Download list" icon/button title with "Save search results" icon/button title.
                                #19. Replace "Showing 422 invoices" with "Showing 1-10 of 422 search results"
                                #20. Inconsistent format in "From amount:" text field of "Search my invoices" section and "Amount" column of the table.
                                #21. Add tip for users about data format used in the "Invoice date" text field for data input.

                                (cursor moving, no clicking)

                                #22. Make "Hide search parameters" button highlighted when cursor-poiner is on it.
                                #23. Make "Search" button highlighted when cursor-poiner is on it.
                                #24. Add balloon title to Binocular icon
                                #25. Make "Download list" button highlighted when cursor-poiner is on it.
                                #26. Make "Refresh" button highlighted when cursor-poiner is on it.
                                #27. Adjust "Download list" button size to be consisten with the button title.
                                #28. "Download list' icon should has the same balloon title as button title.
                                #29. Cursor-default should change to cursor-pionter on "Actions" buttons.
                                #30. "Paid" icon in 4-th row has balloon title "Approved". Balloon title should be changed to "Paid".
                                #31. Сильно не уверен, спрошу коллег. На всех иконках курсор превращается в pointer (подразумевая выполнение некоего действия при нажатии), а на иконках в столбце "статус" курсор остается дефолтным (стрелкой) (т.е. никакого действия не должно происходить при нажатии). получается, что иконки в данном случае нужны для удобства восприятия. в связи с этим задам вопросы: так ли нужны эти иконки, не имеющие другого функционала, дублируемые статусом/ если мы хотим непременно оставить эти иконки, возможно имеет смысл наделить их функционалом, например, дальнейшей сортировки.
                                #32. Cursor-default should change to cursor-pionter on search results page number links.

                                .... есть еще пустой объект непонятного назначения над "Payments" Tab-ом, нет заголовка столбца в таблице в кнопками "Actions", и пустой столбец без заголовка в таблице, если выделить все на странице мышкой... но Михаил кликать не велел :-(

                                .... еще ввод в текстовые поля: можно вводить и цифры и буквы и в огромных количествах.... но Михаил кликать не велел :-(
                                Last edited by Iwin; 04-03-2022, 08:59 AM.

                                Comment

                                Working...
                                X